Ineens zie ik haar haarscherp voor mij: leuke, vlotte vrouw. Open, enthousiaste blik. Iemand die houdt van een geintje, en bloedserieus kan zijn als het nodig is. Niet snel van haar stuk te brengen. Weet van aanpakken. Goede smaak van kleding. Hmmm, dat haar van haar wil ik ook wel… Er is gelijk een klik. We denken hetzelfde over kindercoaching. Delen onze passie voor een variëteit aan methodieken. En blijken dezelfde boeken in de kast te hebben staan.
Even sippie sippe mokkie mokkie en door!
Ik zie haar vastberadenheid om zo veel mogelijk kids en ouders te gaan helpen vanuit haar praktijk. Ik zie dat zij niet snel opgeeft. Ik zie dat zij dingen spannend vindt, maar dat ze doet wat nodig is. Als de onzekerheid haar even om de oren slaat, dan baalt zij. Even sippie sippie mokkie mokkie en door!
Het grootste verschil
Het grootste verschil tussen haar en mij (ja, dat is als ik eerlijk ben die goede bos met haar waar ik niet echt op kan bogen, zeg maar): zij staat aan de start van haar kindercoachpraktijk. Ik heb 8 jaar lang een supersuccesvolle praktijk gedraaid.
Deze vrouw komt bij mij in de leer. Slurpt alles op dat ik zeg. Gaat overal mee aan de slag. Kijkt wat haar past, en wat niet. Probeert. Probeert nog een keer. En nog een keer, als dat nodig is. Met een tomeloze energie en een portie enthousiasme waar je u tegen zegt.
Deze vrouw heb ik zojuist vormgegeven op mijn vision board. Ik word er blij van, en ik geef haar een naam. Dat enorme bord hang ik op mijn prikbord op.
Zo weet ik de juiste toon te treffen
Met deze vrouw geknipt en geplakt op dat vison board voor mij weet ik de juiste toon te treffen. Als ik mijn posts schrijf, mijn blogs componeer en mijn video’s opneem. Ik praat tegen haar. Zij is degene die ik het aller, aller, allerliefste begeleid. Sinds ik dat vision board maakte, trek ik opvallend vaak precies deze vrouw aan. Vaker dan toen ik ‘de ideale klant’ alleen nog maar in woorden had geformuleerd. Best cool!
En, dat kun jij ook!
Een ECHT verschil maken!
Want laten we wel wezen, je wilt toch het liefst werken met kids en ouders waar jij ECHT een verschil kunt maken, waar jouw hart een huppeltje van maakt, oftewel klanten waar jij er wel 8 van op een dag zou kunnen hebben?
En natuurlijk wil je liefst ALLE kids en ouders helpen. Maar dat gaat niet, echt niet.
Nee, het is niet egoïstisch of kortzichtig als je kiest voor een ideale klant. Ja, het is ook nog eens superhandig voor je marketing. Want hoe weet je anders het juiste verhaal te vertellen zodat jouw toekomstige klanten door jouw posts, website en blogs getriggerd raken en zij contact met je op gaan nemen?
Mijmeren, concretiseren, visualiseren
Dus doe jezelf een groot plezier en breng die ideale klant voor jezelf in kaart. Bedenk het niet alleen ‘met het hoofd’ maar visualiseer die klant vervolgens ook. Teken die klant, of maak een vision board.
Het is super simpel
De techniek van een vision board is super simpel. Geef jezelf de tijd om even te mijmeren, schrijven of wat jij dan ook nodig hebt om een beeld te krijgen van jouw ideale klant. Pak vervolgens een stapel tijdschriften, een groot vel (liefst A2), schaar en lijm. Blader door de tijdschriften en scheur de plaatjes uit die je raken. Probeer zo min mogelijk tekst te gebruiken, dat leidt je alleen maar af. Als je een hele stapel plaatjes hebt, dan ga je knippen en alles op je blad leggen. Schuif net zolang totdat je een collage hebt die klopt. Pas dan ga je alles plakken.
Geef je klant een naam
Als je klaar bent, hang je je vision board in het zicht. Geef je ideale klant zelfs een naam! En spreek tegen hem/haar als je je teksten schrijft. Je zult zien, het maakt je marketing stukken spontaner en aansprekender! En de inspiratie voor het schrijven van blogs en posts laat je nooit meer in de steek.
Samen doen
En denk je nu: lijkt mij cool een keer te doen, maar dat doe ik niet snel in mijn eentje. Of heb je geen idee waar je zo’n stapel tijdschriften vandaan moet halen. Lijkt het je wel lekker om dit een keer begeleid te doen zodat het meer wordt dan klakkeloos knippen en plakken?
Kom dan maandag 13 januari naar mijn succes-BORREL! Samen luiden we het nieuwe jaar in, vieren we mijn nieuwe praktijkruimte en maken we vision boards van de praktijken van onze dromen. Zodat jij die in 2020 waar kunt gaan maken! Laten we er samen een feestje van maken, weet je welkom!
(Ik vraag alleen een bijdrage van 17,50 euro voor de materialen)