Een droom?! Het begon zo onschuldig. Een jaar geleden kochten wij ons huis. Een verhuizing van nog geen 8 km bracht mij ineens heel heel heel dicht bij het strand. Bij de prachtige landgoederenroute en de tuinen van de koning.
Zonder dat ik het in eerste instantie doorhad, had ik precies dat bereikt dat ik al jaren wilde: In een vloek en een zucht vanuit huis in de natuur kunnen zijn om daar te werken met mijn klanten.
Het begin van een droom
Dus afgelopen zomer ging ik het strand op met kleine groepjes. De een kindercoach. De ander oudercoach. Weer een ander jongerencoach. Maar ook vrouwencoaches. Hormooncoaches.
We wandelden. Ik stelde vragen. Daagde uit naar binnen te keren. Niet een beetje maar helemaal.
Zij mijmerden. Kwamen tot grootse inzichten. Verbonden zich op alle niveaus met hun business.
We hadden lol. Schaterlachende lol. Er vloeiden tranen. Van ontroering, herkenning en van vergeten gewaand verdriet.
Bergschoenen aan in de duinen. Blote voeten door de branding.
Het was 1 groot feest!
Deep dive natuursessie
Ergens daar, tijdens zo’n wandeling in de duinen, ontstond het idee om dit het hele jaar rond te doen. Met een vaste groep. Bij de start van elk seizoen. Want elk seizoen kent haar eigen karakter. Heeft haar eigen uitdagingen. Kent een bijzondere energie. En als je die vol pakt… dan krijgen al die prachtige plannen en doelen bodem. Vruchtbare bodem.
En voilà daar waren de deep dive natuursessies geboren. Als onderdeel van het Stay on Track Jaartraject. Mijn klanten en ik konden niet wachten!
Wat als…?
Spannend vond ik het nog wel even. Want, ik kan dan wel zo leuk bedenken wat ik wil. En geloven dat het weergaloos is wat ik heb uitgedacht. Maar vinden mijn klanten het net zo bijzonder? Brengt het hen dat wat ik voor mij zag? Wat als ze het stom vinden? Ik er niet goed genoeg over heb nagedacht hoe je 50 vrouwen, verspreid over Nederland, tegelijkertijd via de app kunt inspireren en uitdagen?
Wat als het een grote chaos wordt en iedereen vroegtijdig afhaakt? Wat als het weer super slecht is en niemand zin heeft om naar buiten te gaan? Wat als mijn telefoon leeg gaat. Wat als iemand in de natuur geen 4G heeft en de updates niet binnenkrijgt. Wat als. Wat als. Wat als.
Een schot in de roos
De zorgen bleken voor niets. Na de allereerste deep dive natuursessie stroomden mijn telefoon, mail en socials vol met jubelende en dankbare berichten. Een schot in de roos dus.
Achteraf moet ik om mijzelf lachen. Natuurlijk was het geniaal. Ik kon het idee immers voelen vanuit mijn tenen. Elke vezel in mijn lijf schreeuwde dat ik dit moest doen! Dat dit ZO gaaf is dat ik het wilde delen met zo veel mogelijk anderen. Vanuit die energie kan niet anders dan iets heel moois geboren worden.
Leuk én strategisch!
Het was bovendien niet alleen maar een leuk idee. Het klopte strategisch gezien ook helemaal. Want voordat ik het direct de wereld in slingerde nam ik een moment om alles op een rijtje te zetten:
- Is dit idee ook echt iets dat past bij mijn doelgroep?
- Welk probleem lost dit idee voor mijn klant op?
- Is dit het juiste moment om het idee de wereld in te slingeren?
- Wat is de beste plek in mijn productaanbod? Als losse activiteit of als onderdeel van een groter traject?

Dat moment duurde overigens niet langer dan een half uur. Want stukdenken, daar heeft nog niemand zijn business mee grootgebracht.
Jouw geniale ideeën
Ik WEET dat ook jij met regelmaat dit soort geniale ideeën hebt. Dat je wakker wordt en voelt: ‘Dit MOET ik doen!’
En dan kan het twee kanten op: OF je denkt er nog eens een paar keer goed over na. Wacht op het perfecte moment. Wikt en weegt. Wilt alles perfect hebben voordat je het risico op afbranden neemt. En wat er dan gebeurt?
Niets…
OF je brengt het idee als een kip zonder kop naar buiten. Snel, snel, snel. Want de energie klopt helemaal. Je kan niet langer wachten. De details volgen wel. Want je weet zeker… als je nu roept wat je idee is, dan liggen de klanten direct in slaapzakken voor je deur. Grote kans dat ook dit resulteert in…
Niets…
De gulden middenweg
Wat jij zoekt, lieve vrouw, is de gulden middenweg. Een perfecte combinatie van het volgen van je intuïtie en de flow enerzijds. En het handig strategisch denken en plannen anderzijds. Ik beloof je, daar zit het grote verschil tussen een hobby en een succesvolle praktijk.
Ben ik heel benieuwd… welk geniaal idee zou jij heel graag de wereld in slingeren?